Kayleigh Segaert

Nu beschikbaar: Marine Harvest Group jaarverslag 2017

Onlangs heeft Marine Harvest Group het jaarverslag gepubliceerd over 2017, dat het beste jaar in de geschiedenis van de groep was. Dit jaarverslag is een geïntegreerd financieel en duurzaamheidsverslag. U vindt het hier (Engelstalig).

Dit document geeft u inzicht in de manier waarop Marine Harvest zaken doet; het beschrijft onze visie en ambitie, onze successen en teleurstellingen – een open en transparante inkijk in hoe wij opereren. Per slot van rekening hebben wij bij Marine Harvest allemaal een duidelijke en simpele doelstelling: we willen op een duurzame manier betaalbare producten van hoge kwaliteit produceren. Het jaarverslag vertelt het verhaal hoe we te werk gaan om dit doel te bereiken.

Strategie

We willen op een geïntegreerde manier voorzien in proteïnen uit de oceaan, waarbij we op alle belangrijke gebieden het voortouw willen nemen: van de productie van visvoer tot voldoen aan de behoeftes in de markt. Door integratie van de volledige waardeketen hebben we de volledige controle over onze producten, van voer tot vork, en kunnen we proactiever zijn in het oplossen van de uitdagingen die er zijn op het gebied van duurzaamheid van het voer, de kweek en de verdere verwerking tot waardevolle producten.

Verandering

‘The Blue Revolution’ – onze visie – gaat niet zomaar vanzelf: het gaat erom ‘to make it happen’. Verandering betreft het ter discussie stellen van de bestaande manieren om zaken te doen, steeds weer opnieuw. We moedigen onze mensen aan nieuwe dingen te proberen, en soms lukt dat niet. Maar het belangrijkste is dat we leren van en groeien door de ervaringen.

Mensen

Een revolutie teweegbrengen vereist bevlogen mensen die onze visie delen en waarden onderschrijven. Marine Harvest bestaat uit 13.233 mensen in 24 verschillende landen. We hebben ons gecommitteerd aan hoge ethische normen in de manier waarop we wereldwijd werken en zaken doen, en we verwachten van onze medewerkers dat ze zich persoonlijk verbinden aan onze Code of Conduct, zodat we vertrouwen kunnen wekken bij al onze stakeholders.

Wilt u meer weten over:

• Hoe Marine Harvest bijdraagt aan de Duurzame Ontwikkelingsdoelen (SDG’s) van de Verenigde Naties?
  • Wat we in 2017 hebben gedaan op het gebied van Onderzoek & Ontwikkeling en wat het werkprogramma voor de komende jaren behelst?
  • Hoe nieuwe technologieën zoals de ‘genomics revolutie’ bijdragen aan nog betere en efficiëntere zalmkweek?
  • Wat de samenstelling is van ons zalmvoer is?
  • Wat voor gezonde voedingsstoffen er in onze zalm zitten en hoeveel, en hoe wij ervoor zorgen dat onze zalm zeer rijk aan de gezonde Omega-3 vetzuren blijft terwijl we toch steeds minder vis nodig hebben om ons zalmvoer te produceren?

De antwoorden vindt u allemaal in ons jaarverslag 2017. U kunt het hier downloaden!